پول الکترونیکی وب مانی


پول الکترونیکی وب مانی در سال 1998 راه اندازی شده است صاحب آن شرکت "WMtransfer LTD"  می باشد . سیستم نرم افزاری این پول الکترونیکی توسط شرکت "نیروهای محاسباتی " طراحی و ساخته شده است این شرکت اکنون هم پشتیبانی فنی را انجام می دهد .
در حال حاضر حدود  5 میلیون کاربر در دنیا از وب مانی استفاده می کنند و روز به روز امکانات و سرویس وب مانی و همین طور کاربران این پول الکترونیکی رو به افزایش می باشد . خصوصیت این سیستم پول الکترونیکی برخورداری   از امنیت بالا می باشد . بعداز افتتاح حساب وب مانی برای کاربر فایل کلیدی مخصوص حساب ساخته شده ارایه می گردد که توسط این فایل کلیدی دسترسی به حساب ممکن می باشد . همین طور شما می توانید در تنظیمات حساب دسترسی به حساب را با یک یا چند IP محدود نمایید تا اینکه از ورود دیگران به حساب تان جلوگیری نمایید .

برای استفاده از وب مانی در ابتدا باید نرم افزار web money keeper را از سایت نصب نمایید . به هر حساب وب مانی شماره شناسایی مخصوص(WMID ) تعلق می گیرد . هر کاربر در سیستم پول الکترونیکی وب مانی از گواهینامه الکترونیکی برخوردار می گردد . طبق اطلاعات وارد شده   در زمان افتتاح حساب برای کاربران انواع گواهینامه الکترونیکی ارایه می گردد . اگر مشخصات شخصی وارد ننمائید، گواهینامه ناشناس و اگر مشخصات خود را وارد نمائید، گواهینامه تشریفاتی تعلق می گیرد .  در زمان افتتاح حساب شما می توانید   مشخصات خود را وارد نموده و از گواهینامه تشریفاتی برخوردار شوید .
هر حساب دارای  6 شماره مختلف می باشد این شماره ها نشانگر واحد ارزی (امریکا , روسیه , اتحادیه اروپا , اوکراین , بلاروس و ازبکستان) هستند .

  •   نشانگر  دلار آمریکا Z 
  •   نشانگر ارز یورو  E
  •   نشانگر روبل روسیه  R
  •   نشانگر  پول واحد اوکراین  U
  •   نشانگر پول واحد بلاروس  B
  •   نشانگر پول واحد ازبکستان  Y

این شماره حسابها جدا از شماره شناسایی حساب (WMID) می باشد و برای انجام حواله باید از شماره ارز مشخص استفاده گردد .
حوالجات در سیستم پول الکترونیکی وب مانی با هزینه %0.8 انجام می شود . این هزینه بر عهده فرستنده می باشد.

برای دیدن آموزش افتتاح حساب وب مانی و نحوه کار با آن ادامه مطلب را بخوانید.